Тренінг з формування позитивного соціально-психологічного мікроклімату у колективі співробітників установ виконання покарань та підготовки тренерів до проведення тренінгових занять

У період з 10 по 12 та з 15 по 17 березня 2011 року на базі Білоцерківського училища професійної підготовки персоналу Державної кримінально-виконавчої служби України в рамках реалізації швейцарсько-українського проекту "Підтримка пенітенціарної реформи в Україні" тренерами  училища Шелест Світланою Петрівною та Рудніцькою Іриною Михайлівною було проведено тренінги  для співробітників  Державної пенітенціарної служби України за темами «Формування позитивного соціально-психологічного мікроклімату у колективі співробітників установ виконання покарань» та «Підготовка тренерів до проведення тренінгових занять з персоналом  установ виконання покарань». Захід проведено за підтримки Державної пенітенціарної служби України, Швейцарської агенції розвитку та співробітництва, Міжнародної неурядової організації Penal Reform International.

Метою заходу була підготовка співробітників установ виконання покарань до проведення тренінгової роботи щодо покращення соціально-психологічного мікроклімату в колективах.

Серед завдань тренінгу було:

  1. сформувати в учасників тренінгу свідоме ставлення щодо важливості та необхідності формування позитивного соціально-психологічного мікроклімату в колективі співробітників;
  2. сформувати в учасників розуміння поняття«соціально-психологічний мікроклімат»,«конфлікт», «толерантність»;
  3. ознайомити з теоретичною інформацією щодо ознак сприятливого та несприятливого соціально-психологічного клімату, факторів формування позитивного соціально-психологічного мікроклімату;
  4. мотивувати учасників на використання набутого досвіду в своїй практичній діяльності;
  5. сприяти розвитку навичок ефективної поведінки для досягнення згоди в групі, навичок конструктивної поведінки в конфліктних ситуаціях та навичок проведення тренінгових занять.

Основний зміст тренінгу було розподілено на три модулі: 
Модуль1.«Соціально-психологічний мікроклімат в колективі співробітників»;
Модуль 2.«Формування соціально-психологічного мікроклімату у колективі співробітників»;
Модуль 3.«Підготовка тренерів до проведення тренінгових занять з персоналом  установ виконання покарань».
Тривалість кожного модулю відповідала одному дню роботи. Модулі програми логічно пов’язані між собою і разом утворюють єдиний навчальний комплекс.
По закінченню тренінгів учасники мали можливість висловити власні думки та пропозиції. Серед них:
«Слід усвідомити необхідність проведення занять по службовій підготовці у формі тренінгових занять. Виділити кошти на обладнання тренінг-аудиторій в УВП».
«Проводити такі заходи частіше».
«Збільшити тривалість тренінгу».
«Тренінг, який був проведений цього разу, має дуже велике значення для професійної підготовки психологів установ, які мають маленьких дітей та не можуть приїхати на курси підвищення кваліфікації на місяць. Тренінг дуже високого рівня (можу так сказати, так як працювала в інших організаціях і була на інших тренінгах). Спасибі за професіоналізм та високу організацію».
 «Потрібно збільшити кількість тренінгів».
«Проведення тренінгів в установах, на мій погляд, є необхідним. Але їх повинні проводити досвідчені тренери з інших установ або з Центру компетентності» .
«Частіше проводити тренінги з іншими категоріями учасників. По приїзді обов’язково спробую побувати в ролі тренера!».
«Побільше проводити тренінги як в установах, так і в областях. Але проводити їх з усіма категоріями, починаючи із начальників установ».
«На мою думку, тренінги треба проводити зі всіма частинами та службами протягом року по черзі. Я вважаю, що це допоможе підійти до проблеми більш серйозно, тому що кожен може висловити свою думку, пропозицію, побажання, а саме головне – цю людину почують і таким чином проблема вирішиться разом».
«Дуже приємно, що саме я була на цьому тренінгу, але для того, щоб мене зрозуміли в установі, необхідно було б спочатку залучити до тренінгу заступників з кадрової роботи Управлінь, установ аби не почуватися безпорадним та безпомічним при проведенні такого  тренінгу у своєму колективі. Я вважаю, що не кожен керівник  зрозуміє, для чого ми це робимо, тому треба починати з «верхівки».


Виходячи із вищевказаного, можемо зробити висновок про важливість  та необхідність подальшого впровадження тренінгових технологій в практику роботи установ виконання покарань.

Фотогалерея тренінгів

 

Реалізація проекту

"Біла Церква - центр компетентності з питань реформування пенітенціарної системи в Україні"

Донор проекту

Презентація проекту

Керівник проекту


  Сергєєва Вікторія Вікторівна
    (
Penal Reform International)

Зараз на сайті

На даний момент 20 гостей на сайті